2012. december 27., csütörtök

Való világ kontra Orbán



Régen, ha nem jutott eszembe egy fontos dolog, hazamentem és megpróbáltam valami lexikonból kikeresni a megoldást. A mobiltelefon elterjedése után, ha a második kisfröccs után fogalmam sem volt arról, mikor is egyezett meg Spanyolország és Portugália a világ felosztásáról, akkor fölhívtam a sógornőmet, aki keresett egy megfelelő könyvet a polcán, bediktálta az eredményt – és máris én voltam a Jani.
Most, ahogy mindenki más is, beírom gyorsan a telefonomba - amely persze valójában nem egy telefon, hanem egy zsebbe férő számítógép - a kérdést, és vagy én nyomogatom gyorsabban a gombot vagy a többiek – de mindjárt itt van a  válasz.
Ezért is érdekes, mit kerestünk 2012-ben a legtöbbet. Az első tíz legkeresettebb dolog közt van a google-n, Magyarországon a Való Világ , a Megasztár, az Éden Hotel ,Whitney Houston, az Erzsébet utalvány és a tragikus sorsú Bándy Kata neve.
Nincs benne politika, választási törvény, cenzúra, diktatúra, központosított hatalom, kedves vezető, ellenzék vagy kormánypárt, szavazati jog, sajtószabadság, Klubrádió és a többi.
Lehet, hogy ez a normális. Sőt, biztos, hogy ez a normális. Mondom ezt mindazoknak, akik úgy érzik, a  most véget érő év egyik legfontosabb kívánsága az volt, hogy ceterum censeo, Orbánnak mennie kell.
Persze, lehet, azért nem kerestek erre, mert ez annyira evidens, mint a napfelkelte. Azt sem az interneten kutatjuk, aztán tessék, mindjárt virrad. 

Nincsenek megjegyzések: